Jouw affiche het nieuwe beeld voor volgende editie Naft voor Woord? – Deadline 3 augustus

Naft voor Woord zoekt een creatief ontwerper. De affiche moet zoveel mogelijk jongeren prikkelen om in te schrijven voor Naft voor Woord. De ontwerper die de opdracht krijgt toegewezen ontwerpt ook een bijhorende flyer.

 

Lightbox_facebookNajaar 2016 start een nieuwe editie van Naft voor Woord, de txt-on-stage wedstrijd van de provincie Antwerpen i.s.m. Creatief Schrijven vzw.

 

CONCREET:

Waarmee houd je rekening in het ontwerp van je affiche?

 

1. Huisstijl van Naft & Provincie Antwerpen

Je volgt de huisstijl van Naft en specifiek van ‘Naft voor Woord’. Zo gebruik je een zwart-witfoto als achtergrond en gebruik je het juiste blauw in het campagnebeeld. Je vindt alles in de huisstijlgids.

Aangezien Naft een campagne is van de Provincie Antwerpen, volgt jouw ontwerp ook de richtlijnen van de huisstijl van de Provincie Antwerpen. Aandachtspunten zijn het lettertype, creatief gebruik maken van het grid en de plaatsing van het logo (zie http://merkplatform.provincieantwerpen.be, inloggen doe je met bezoeker en onsmerk als wachtwoord).

 

2. Tekst op de affiche

Onderstaande tekst is nog niet definitief, maar al wel te gebruiken in het ontwerp:

  • Naft voor Woord in de vorm van het campagnebeeld (zie huisstijlgids)
  • Zet je teksten en jezelf in de schijnwerpers
  • Txt-on-stage wedstrijd
  • Voor schrijvers, vertellers, slammers, performers
  • Maak kans op professionele coaching, publicaties, podiumplaatsen en geldprijzen
  • Gratis workshops schrijven en performen
  • Schrijf je in voor 16 november 2016
  • www.ikwilnaft.be
  • VU: Winand De Smet, Koningin Elisabethlei 22, 2018 Antwerpen

Je voorziet ook ruimte voor:

  • Logo van de Provincie Antwerpen en Creatief Schrijven (in dezelfde grootte)
  • Logo’s van minimaal 5 ondersteunende partners (deze moeten kleiner staan dan de logo’s van de provincie Antwerpen en Creatief Schrijven).

De logo’s van de partners kan je via deze link terugvinden: http://www.ikwilnaft.be/naft/woord/logos-ontwerp-affiches/

Het logo van de provincie Antwerpen vind je via het merkplatform.

 

3. Formaat

Affiche opmaken in A2 formaat.

 

4. Artistieke vrijheid

De huisstijl van Naft geeft het kader, maar hierbinnen kun je zelf de volledige uitstraling van het ontwerp bepalen:

  • Je mag kiezen uit een aantal foto’s
  • Je mag extra illustraties of grafische elementen op de foto toevoegen
  • Je bepaalt zelf de lay-out

Laat je inspireren door de foto’s en video’s van de laatste editie van Naft voor Woord. Op eenvoudig verzoek bezorgen we je de originele (kwalitatieve) bestanden van deze foto’s.

Eigen foto’s mogen gebruikt worden. Deze moeten uiteraard rechtenvrij zijn en voldoen aan het portretrecht (http://www.jeugdwerkregels.be/regel/portretrecht).

Door deze opdracht aan te nemen, doe je afstand van de rechten op dit ontwerp. Natuurlijk zullen we je naam mee communiceren/promoten, maar de rechten zijn wel van ons.

 

TIMING:

  • Woensdag 3 augustus: uiterste deadline om je afficheontwerp (PDF in CMYK met 300 dpi) in te sturen
  • Ten laatste op vrijdag 5 augustus: wij maken bekend welk ontwerp we kiezen
  • Tussen 5 augustus en 15 augustus werkt de gekozen ontwerper
    • de affiche verder af (met nieuwe tekstelementen en de definitieve logo’s)
    • een bijhorende flyer uit (A5 formaat – recto verso) in dezelfde stijl als de affiche
  • Ten laatste op vrijdag 19 augustus: uiterste datum om het volledig afgewerkte ontwerp van de affiche en de flyer op te leveren.

De volledige periode heb je een contactpersoon via de jeugddienst om vragen aan te stellen, feedback te vragen, voorstellen af te toetsen, …

 

VERGOEDING:

Iedereen die een afficheontwerp instuurt, krijgt een geschenkencheque (Sodexo) van 15 euro.

De gekozen ontwerper krijgt een vrijwilligersvergoeding voor 5 dagen (= 150 euro).

 

INTERESSE?

Stel je kandidaat tot en met woensdag 3 augustus 2016 door je afficheontwerp te mailen naar ikwilnaft@provincieantwerpen.be. Inschrijven via ‘Naft voor de Provincie’ is een vereiste.

Wij kijken alvast uit naar een fijne samenwerking!

reacties